Isnin, 9 April 2012

keTahui JanTina bb.... BOY ke GURL ek??

assalamualaikun n gOod morning.....ala2 teachers x? huhu

tadi aku dok belek2 blog sorang mummys nie n terbace la 1 article yg emmmm menarik gak...huhuhu (menarik bg aku la) hihi :)
sebenarnye aku pon tertanye2 anak ibu yang lam peyut nie laki ke pompuan ek? xsabar lak rase nye....maklum  la anak sulong la kate kan...
hari tu ade pak cik sebelah kedai mak aku tu kate tengok perut nampak cam anak pompuan aje....(pepandai je die....huhh) aku pon sengih aje la....
aku ade gak beli kan 1 baju untuk bby yang xtaw lagi nie laki ke pompuan....aku beli kaler merah...hehehe geleng kepale laki aku tengok...huhu layan aje lah~

k Lah.... nie die antara petua orang lame2 bagi nak mengetahui baby yang lam peyut u olls tu laki ke pompuan (4 mummys la~) huhu.... (n_n)

1> ce tengok perut mummys tu....kalu tajam ke depan maksud nya lelaki... n kalu nampak bulat/ melebar ke   tepi maksudnya anak dalam kandungan adalah pompuan :)



2> mase si ibu tu tidur tengok die lebih suka mengiring ke arah mane? kalu arah KANAN maksudnya its boys :) .... n kalu lebih suka mengiring ke KIRI, maksudnya yang dok membesar lam peyut tu gugurl la ~,~


3>merase arah berat perut tu.... emmm maksud nya kalu la si ibu tu rase perut die lebih berat belah KANAN, maksudnya anak die maybe boys n begitu lah sebaliknya kalu die rase perut die berat belah KIRI maksudnya pompuan....
aKu rase perut aku nie berat belah kiri la.....huhuhu same2 kita tunggu n lihat hokey =D



4>tengok plak perangai mak buyung ittuew :)
contohnya la, kalu la die suke betoi mekap time mengandung n suke pakai lawa2, org kate maybe anak die pompuan n kalu yang ala2 biase n xsuke bersolek sangat tu orang kate anak die berkemungkinan lelaki...
aKu lak...emmm susah nak cakap sebab aku dari dulu pai skunk memang xmekap pon....nature beauty lah kate kan (uhhh perasan~ huhu) hehehe sebenarnye memang aku malas mekup pon....kuikuikui...



5>try tengok garisan pada perut si ibu.... kalu garisan itu tegak dari atas kebawah n warna nye terang dan xputus2 maksudnya bby tu boys n kalu sebalik nya jika tengok garisan tu ade putus2 kemungkinan bby tu gurlz :)) (cube la tengok....lalalala)


6>ce korang peratikan muke mak buyung ittuew...hmmm kalu nampak muke die lawo n berseri-seri aje kemungkinan lelaki lah anak die n kalu kureng ittuew hmmmmmmmm pompuan la jawab nye....sebab ape kate orang tue2 kenapa muke mak die xberseri sebb anak pompuan die dah amik seri ittuew.... huhh renung2 kan~ (emmm ape yg nak direnung pon tataw la....huhu)


7>ce tengok response budak kecik ataw baby lelaki ataw perempuan terhadap ibu-ibu yang mengandung....ate contoh nye cenggini~ kalu la baby pompuan tu suke sangat kat ibu mengandung itu kemungkinan anak yang lam peyut ittuew lelaki n begitu lah sebaliknye....huhuhu




seBenarnye ini hanye lah ramalan orang dahulu kale..betoi ataw tidak xsemestinye korang kene percaye bulat2...huhuhu just wait n c hokey.....ape yang penting kesihatan anak kita ok n baik2 aje..
k la aku nak p rehat dah...jup ag laki i sampai...nak p dating jup...huhu tatta u olls... :))

Tiada ulasan: